River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

onsdag 21 mars 2012

Golfbil till massagen

Nu har även jag kört golfbilen. Det var lite som att köra radiobil, fast det känns nästan som om man kör fortare i radiobilen. Men det beror kanske på att alla krockar med alla, medan golfbilsförare här kör lugnt och sansat.
Anledningen till att jag körde golfbil var, att jag skulle få massagen, som Gertrud beställt till mig. Hot-stone-massage i två timmar. När jag kom in i massagerummet skulle alla kläder tas av. På skulle i stället en badmössa och ett par pyttesmå silkestrosor, som jag inte trodde, att jag skulle lyckas få på mig. Men det fick jag. När jag sedan skulle gå därifrån, behöll jag de pyttesmå trosorna på mig för att inte ta sönder dem. Mina vanliga rejäla bomullstrosor tog jag utanpå. När jag senare på dagen skulle byta om till baddräkt, upptäckte Ludde, att jag hade två par trosor på mig och kommenterade detta. Han tyckte inte, att de små silkestrosorna var fina - och användbara är de ju inte heller. Men lite roligt var det ju, att få sådana som en del av massagen, som var härlig och varmt rekommenderas. Men två timmars massage får vi väl inte hemma i Sverige.
I går levererades Luddes trumset, så nu spelas det trummor för fullt. Att få in de olika rytmerna i händer och fötter och koordinera detta, är nog inte så lätt. Gertrud undervisar, och även jag har lärt mig, att med ena handen ska man trumma "Eva-Lena", medan den andra handen och foten växelvis ger jämn takt. Ja, det är inte så, att jag försökt göra det, men jag lyssnade.
Nu vill Ludde skypa, så jag får sluta skriva.
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar