River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

fredag 9 mars 2012

Celsius, Fahrenheit och semester

Gårdagens kotlettrad sattes in i ugnen i 200 graders värme tillsammans med en form med potatis och grönsaker. Vi gick till poolen och kom tillbaka efter en timme, då jag trodde, att maten skulle vara färdig. Så icke. Morotsbiten som jag provsmakade var hård, som om den överhuvudtaget inte varit varken på stekpannan eller i ugnen, och med steken var det likadant. Ja, den var ju inte hård, men väl blek. Då gick det upp för mig, att ugnens gradtal angavs i Fahrenheitsgrader. Jag vred upp vredet först till 500 grader och upptäckte att därefter stod "broil", så jag satsade på det. Efter ytterligare gott och väl en halv timme kunde vi äta.

Malin har upptäckt sina fötter!

I morgon åker jag iväg till Kao Lak på semester, så nu dröjer det några dagar, innan jag hör ifrån mig.

Förresten så var ormen en giftig kobra, så här har varit livligt värre i dag, Vad som gjorts är oklart för mig, men folk har här varit. Utanför trädgårdsmuren, där vi såg ormen, är regnskogsvegetation, så jag antar att ormen bor där.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar