River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

torsdag 23 januari 2014

Föreläsning på ISB och foot and hand spa

I dag blev det till att stiga upp tidigt. Klockan 7.20 var det föreläsning om att skriva för föräldrar, mödrar, på ISB. Det var en intressant föreläsning om hur man som förälder och lärare kan uppmuntra barnen att skriva. Senare på dagen skulle skolans lärare i omgångar få samma föreläsning.
Termometern visade på 16 grader, när vi gav oss iväg i golfbilen,  och inte ens jag kunde påstå, att det var skönt utan svepte liksom Gertrud in mig i en sjal. Det enda par långbyxor, som jag har med mig hit, hade varit lämpliga att klä sig i, men det hade jag inte tänkt på.
Efter föreläsningen gick vi förbi Luddes klassrum och hälsade på klassen och läraren och fick veta, att Ludde glömt sina fotbollskläder. Sedan visade Gertrud mig ett nybyggt bibliotek, innan vi gick vidare till det gamla, som nu är låg och mellanstadiets, och där bibliotekarien just fick besök av en förskoleklass, som han hade sångstund med. Mysigt.
Efter en runda hem för att hämta fotbollskläderna blev jag skjutsad till Panipa för hand och foot spa. Fotvården kan ju inte liknas vid Irenes, men fin blir man. Både händer och fötter blir ordentligt tvättade och pealade och sedan insmorda med grisskär kräm upp till knän och armbågar och inplastade. Sedan ska den grisskära krämen så småningom tvättas av och de dessförinnan välansade naglarna lackeras. 950 Baht och 20 i dricks fattigare går jag ut i behaglig sommarvärme, lagom att promenera hem i. 24 grader var behaglig promenadtemperatur, men poolen lockade inte i dag. Vi får väl se hur det blir imorgon. Nu är det kväll och läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar