River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

fredag 6 februari 2015

Njutbar massage

I dag var det dags för två timmars massage igen. Scrubb med kaffedoft, dusch och till sist massage med orientalisk olja. I dag fick jag till skillnad från i onsdags ligga på en riktig massagebänk till skillnad från i onsdags, då jag fick ligga på en madrass på golvet, som jag ju sedan skulle ta mig upp ifrån också efter två timmar. I onsdags skulle jag vidare vara klädd i en bomullsdress, jacka och byxor, förmodligen för att skydda huden från de heta kuddarna. I dag var det silketrosor som gällde, och sådana hade jag ju erfarenhet av. Tursamt nog var trosorna nu större än för tre år sedan. Och massagen var skön. Nästan alla de ömma punkterna var borta.

Nu har jag fått massage för ungefär 4000 bath, inklusive dricksen till flickorna. Dela 4000 med 4, och du får kostnaden för 7 timmars massage i svenska kronor. Hur mycket hade jag fått hemma för den tusenlappen. Det är lyxigt det här, men nu är det snart dags att lämna Nichada och Thailand för den här gången.

Innan jag åker hem, ska jag emellertid få se Luddes gymnastikuppvisning i morgon.

I väntan på att bullarna, som Gertrud nu bakar på jästen, som jag hade med mig, ska bli färdiga, sitter vi andra med var sin dator vid köksbordet. Malin ser på film, Ludde och Fredrik spelar med varandra, och jag bloggar. Dagens familjeliv. Fast Ludde och Fredrik umgås ju faktiskt med varandra på sitt datatekniska sätt. Det tycks roa dem, ungefär som när man spelar vanliga sällskapsspel.

1 kommentar:

  1. Jo fast vi spelar fortfarande kortspel och brädspel för att jag tycker så infernaliskt illa om datorer på matbordet :-D
    fastlagsbullarna blev ju goda och då var ni väluppfostrade och la undan era leksaker B-)

    SvaraRadera