River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

lördag 7 februari 2015

Manikyr på Panipas


En sista lyxbehandling före hemresan har i dag varit manikyr hos Panipa. Och det blev en blow the hair också, eftersom en flicka frågade mig, när jag satt med händerna under behandling, om hon skulle blåsa mitt hår, och eftersom jag kom dit med nytvättat, vått hår, tackade jag ja till det, så nu är jag riktigt fin inför åkturen in till stan. Under tiden jag var hos Panipa, gick Fredrik till Bamboo för fotmassage. Det blev emellertid huvud, nack och skuldermassage i stället och han kom sedan ut och sa, att han hade blivit torterad, men att det också varit skönt. Det hördes som min onsdagsmassage, som var tortyr över hela kroppen men ändå skönt, framför allt vid nästa massagetillfälle.

Nu väntar jag bara på att Ludde ska skriva ut den uppgift, som han har i läxa, och där dagens besök i Bangkok ska vara en del.

Under tiden vi väntar, har det uppdagats, att det är ett getingbo i Luddes garderob, så nu har Fredrik kört iväg och köpt insektsspray, och det ska sprayas, innan vi kör.

Nu är de kanske färdiga allesammans, så nu kan vi åka och lämna Malin hemma med Puh. Båtfärd, som jag tycker om, ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar