River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

onsdag 4 februari 2015

Lyxtillvaro

I går var jag först och simmade i den stora poolen och fick sedan två timmars massage på intilliggande Bamboo. Det var en kombination av thaimassage och örtmassage med varma oljeindränkta kuddar. Trots att jag dessförinnan fått massage tre gånger, kändes mina stela, ömma muskler. Jag tänkte faktiskt på jämförelse med psykoteapi, där mitt jobb är att guida patienten till de ömma punkterna. I psykoterapin är det sedan meningen, att patienten ska gå in i och ta sig igenom det svåra, vilket ibland sker först efter ett starkt motstånd, som jag får vänta ut. Massören, eller heter det massös, när det är en kvinna, möter varken motstånd hos mig eller förväntar sig, att jag ska göra något arbete själv. Hon masserar och jag finner mig i att det faktiskt gör ont. Jag tror inte, att hon tryckte någonstans på min kropp, där det inte var ömt, förrän hon började arbeta med de varma kuddarna. Nu är det beställt två timmars massage av en annan sort i morgon, och det är min förhoppning, att mina muskler nu är så uppmjukade, att det bara blir njutbart.

Nu går jag till poolen och tar en simtur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar