River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

söndag 16 december 2012

Pa internationellt 40arskalas pa Nichada club.
Fredriks vietnamesiska kollega Ha ar gift med en belgare, och hans 40arsdag firades med ett surpriceparty i lordags. Ett trettiotal vanner hade samlats, Gertrud och Fredrik hade forberett ett par hyllningsaktiviteter, och Ha hade engagerat ett gang transvestiter, som gjorde en mycket uppskattad show, typ After Dark. Tyvarr hade en del gaster redan gatt hem da, men vi som sag dessa vackra, falska kvinnor var imponerade. Fredrik och flera andra man lat sig fotograferas tillsammans med dem. Fredrik med Malin pa armen. Tidigare pa kvallen eller eftermiddagen hade vi hyllat jubilaren gruppvis sjungande egenhandigt skrivna texter till kanda melodier. Sjalv var jag tillsammans med tre andra kalkon och sjong pa melodi blinka lilla stjarna en text som inneholl orden bird, girl, Vietnam och toilet. Iden var Fredriks. Han har gjort det forr, dvs delat in gaster i grupper som far gora en text och framfora den. Gertrud var osaker pa om det skulle fungera bland de har manniskorna, som de inte kande. Men det gjorde det. Och det gjorde den allsång som hon ledde också. Fredrik tog ut födelsedagsbarnet på en promenad medan Ha och alla gasterna övade på Lill Lindfors, var det väl, gamla slagdänga Åh vilken karl på engelska. Sedan sjöng Ha med Gertruds och övriga gästers hjälp för sin man, och det väckte stor munterhet.
Ludde har kommit hem och visat mig, hur man får till å,ä,ö på det här tangentbordet. Jag hoppas, att jag kommer ihåg det till nästa gång jag skriver. Att Ludde kommit hem betyder också, att jag nu lyssnar på spotyfy medan han äter mellanmål bestående av kycklinglår och sticky rice.
I går beökte vi tillsammans med Ha och Toon, 40åringen och ett par av deras vänner, belgare, bosatta på SriLanka en favoritrestaurang belägen på floden och vårens semester på SriLanka började planeras.
Nu känns det som om jag kan behövas för Ludde, som börjat göra läxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar