River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

onsdag 19 december 2012

Footmassage och Fredriks födelsedag med biobesök.

Fredriks födelsedag i tisdags firades enkelt hemma med en flera rätters middag tillagad av Puh.
Fredrik arbetade länge i tisdags men kunde komma hem i tid för ett biobesök i går. På önskelistan stod filmen The Hobbit. Puh stannade kvar på kvällen och tog hand om Malin, medan vi andra åkte iväg i golfbilen till Central, det stora varuhuset på golfbilsavstånd, som även inrymmer en stor biograf, och Fredrik fick sitt önskemål uppfyllt. Att även Ludde kan sin Tolkien visade han genom att viskande berätta för mig, vilka de olika figurerna var.
Tidigare på dagen i går hade Gertrud och jag varit på Bamboo Spa och fått footmassage. Jag skriver ordet på engelska, eftersom fotmassage väl skulle vara fotmassage, medan footmassage på Bamboo innefattar, fötter, ben, händer, armar, huvud, hals och axlar. Inte dumt alls med denna behandling i ett mörkt rum med svag österländsk musik i en hel timme och sedan en kopp te av något slag efteråt.
I måndags var jag och tittade på Luddes fotbollsträning direkt efter skolan. Han har nu kommit med i skolans fotbollslag, vilket alla är mycket nöjda med. De tränar två gånger i veckan fram till februari. Sedan ska det bli matcher på lördagar, och det kommer att kollidera med hockeyträningen, så då får vi se, vad som kommer att prioriteras. I dag missar har fotbollsträningen, eftersom han är bjuden på kalas. I går, när vi var på Central, hann vi med att köpa en present. I dag, om en stund, ska Gertrud och jag åka till Central igen för lite julklappsinköp.
Vårt besök på IKEA i förrgår höll jag på att glömma. Dit körde vi för att handla julmat och lyckades bl.a. få köttbullar och lax och en massa ekologiska pepparkakor i bonus. Sillen, som de eventuellt haft, hade andra svenskar tydligen redan handlat upp. Saftsås till risgröten och skinka räknar vi med finns på Villa, den dyra västerländska affären här i Nichada Thani. Fredrik har tittat på skinkan och tycker att den liknar påläggsskinka, men den får duga. På söndag blir det julafton här, innan jag åker hem för att fira jul i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar