River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

onsdag 7 december 2016

November-december 2016

Den 28 November landade plane fran Kopenhamn nastan en timme fore beraknad tid, sa jag kom ganska tidigt till Nichada, trots att morgontrafiken hade borjat komma igang nar vi var halvvags.
Jag sov ett par timmar. Under flygresan hade jag bara fatt ett par tupplurar pa nagra minuter.
Dethar ar svart, inte bara att skriva utan att formodligen ocksa att lasa. Alltsa en kort resume.
Tisdagkvall middleschoolconcert. 6ornas, 7ornasoch 8ornas storband spelade till den dode kungens ara. 6orna hade bara spelat den har terminen och inledde med ett par stycken. Efter det spelade 7orna, och sedan avslutadeLuddes arskurs. De inledde med Just a closer walk with you, och jag blev sa rord. Den tillhor ju mina favoriter och har varit ett vanligt inslag pa konserter som knut och jag varit pa under arens lopp. Sedan spelade de nagot som kungen skrivit sjalv. De var mycket duktiga.
Under veckan som foljde blev det fotmassage, sommerskebesok och dagliga simturer i poolen.
Denna veckan har vi varit pa bibliotekstimme med Malins klass och last sagor forbarnen sedan de forst fatt sjunga med den helt underbare larare, som star for de timmarna.
Igar var det basebollmatch mellan tva av deinternationella skolorna. Tva matcher spelades, och Luddes lag vann den ena och den andra skoalan den andra. Sa nu vet jag, hur baseboll spelas.
I kvall ar det konsert pa skolan igen. Nu ar det highschoolelever, som ska spela. .det blir till att kla sig i svart kjol och svartvit blus igen. I gar var Camilla, Fredrik och jag pa Central far att gora nagra inkop. Vi hade inte klatt oss i svart, och jag kande mig sa felkladdd i min bla batikklanning i den nastan helsvarta miljon i varuhuset.
Forberedelserna for Malins och Fredriks fodelsedagskalas upptar den mesta tiden nu. Malin ska bjuda klassen pa lussekatter i morgon, sa Gertrud satter en deg nu. Pa lordag blir det barnpoolparty mitt pa dagen och sedan barberque for de vuxna som firar den blivande 45aringen pa kvallen.
Nu ar jag trott pa att skriva pa denhar datornsa nu blr det inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar