River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

måndag 12 december 2016

Deckan som gick var fylld av aktiviteter.
Fast först en rättelse. Det var rugby Ludde spelade. Så det är rugby, som jag nu vet, vad det är,
Den gångna veckan var det också konsert på ISB denna gången var det highschooleleverna som bjöd på en fantastisk konsert. Först var det en allmän del som inleddes med Royal maritime march och sedan bl a innehöll verk av Bach. Sedan omgrupperades det på scenen och under tiden sjöng vi julsånger. Sedan blev det en jättefin jazzkonsert.
Fredag, lördag och söndag var det födelsedagsfirande, först i skolan, sedan hawaipoolparty för Malin på lördagsmiddagen och poolparty för Fredrik )en vecka i förväg på kvällen. Det hade putsats och fejats och fixats med möbler och belysning, och det hadelagats mat........... Och Ludde var discjockey och fick mycket beröm.
I går, söndag, var det Malins födelsedag, och hon fick välja mat, vilketfick till följdatt det blev hämtmat från Mac Donalds till lunch och ett restaurangbesök vid Nichada Lake på kvällen.
Idag har Gertrud och jag först varit på Christmas Factory, en nästan otrolig affär. där det fanns både intressanta och trevliga prydnader och thai och american prydnader, som för mig bara är för mycket. Sedan hämtades Malin på skolan, och vi körde till sömmerskan. Malin fick hämta en ljusblå klänning, som hon önskat. Jag hade beställt ett par kjolar, en mörkblå och en vinröd i linne, men de var, tyckte Malin, inte så fina. Ljusblått är finare.
Nu ska jag gå till poolen för en simtur. På onsdag eller torsdag, vilket det nu var, blir det konsert på skolan igen. På lördag ska vi besöka en svensk familj inne i Bangkok och tillsammans med dem göra någonting, som jag inte har riktigt klart för mig vad.
Slut för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar