River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

fredag 24 februari 2012

Flytt till nya huset

En transport från IKEA, som skulle komma mellan 9 och 12, kom redan ett par minuter i 9, vilket fick mig att kommentera till Fredrik: Det här är inte Spanien, det är Thailand. Vi hade nämligen ännu inte kommit till huset, så de fick vänta ett par minuter. Fredrik parkerade golfbilen bakom IKEA-bilen och lastade ur de resväskor vi i den omgången kört dit och lämnade sedan mig där att dirigera IKEA-killarna. De slet som djur med att bära dubbelsängar och madrasser m.m. upp på andra våningen i värmen.

Fredrik har åkt iväg till en marknad sedan han först sett till att vi får vara kvar i lägenheten till i kväll. På marknaden har han hittat en del nödvändiga prylar,men matbord och soffa fattas fortfarande, så nu får det bli en tur till IKEA till.

I går var LUdde och hans föräldrar på introduktion i skolan. Alla är mycket nöjda och det blev bestämt, att Ludde ska gå i tredje klass. På samma loftgång, som vi har bott denhär veckan har han ju redan här om dagen träffat en kompis, och i går träffade han en till. De leker nu.

I eftermiddag har skolan ett jippo, en internationell matmarknad, och dit är det viktigt att gå för att knyta kontakter. Klockan ett ska en snickare komma för att sätta ihop IKEA-sängarna, och honom får jag väl passa. När han blivit färdig med sitt jobb, kan jag också gå till skolan. Jag har ju en thaitelefon, så Fredrik och jag kan ringa varandra. Jag ska kunna ringa hem till Sverige också för 5 bath, 1 krona, i minuten till fast telefoni. Till mobiltelefoner är det dyrare.

När det gäller kontakten med Sverige kommer vi ändå huvudsakligen att använda datorn och blogga, maila och skypa. Men de första dagarna i nya huset kommer vi att sakna internetanslutning, så nu dröjer det kanske några dagar, innan jag hör av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar