River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

onsdag 21 januari 2015

Tillbaka i Nichada.
Efter tva timmar i passkontrollko kom jag till Nichada Thani klockan 11 i mandagsformiddag. Stackars mr Prayong hade stigit upp klockan 5 for att hamta mig och fanns dar och sag mig nar jag kom gaende mot meetingpoint 3. Han belonades med ett rejalt arvode och svensk choklad. En delikat frukost med ett stort fruktfat vantade pa mig. Sedan lyckades jag halla mig vaken hela dagen och till och med gora laxa med Ludde trots minimalt med somn ombord pa planet. Jag kom alltsa genast in i thaitid.
Eftermiddagarna har jag i tisdags och onsdags tillbringat vid poolen. Malin har kommit dit, nar hon kommit fran dagis. Hon simmar i baddrakten, som hon arvt av kusin Linn, och hon kor med mig. Nar vi ar i den soliga sidan av poolen, ska hon till skuggan, och jag ska folja med, och sedan ska vi tillbaka. I gar blev det manga ganger fram och tillbaka.
Det ar lite svart att hitta ord utan de svenska bokstaverna, sa jag ger upp nu och hoppas fa hjalp, sa jag kan skriva pa riktig svenska. Jag vet att Ludde hjalpt mig innan, och jag tror, att det var den har datorn, som han stallde om pa nagot vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar