River Kwai

River Kwai
Thailand är inte bara sol och bad

torsdag 11 april 2013

Åska

I förmiddags kändes det som att vistas i en bastu här. Luftfuktigheten var hög och vinden obefintlig, så trots att temperaturen höll sig bara kring 35 grader, var det inte behagligt att vara ute. Gertrud och jag var hos Panipa och fick pedikyr och manikyr, och på hemvägen konstaterade jag, att luftdraget i golfbilen verkligen var behagligt. Vid middagstid började det blåsa och himlen mörknade allt mer. Och så bröt plötsligt ovädret ut. På Österlen upplever vi ibland riktigt kraftiga åskoväder, och det här kunde gott och väl mäta sig med dem. Jag satt ute under tak, regnet öste ner och blixtar och knallar avlöste varandra. Ibland var det som om man sköt med kanoner över huvudet på mig. Efter en timme, eller så, gick jag in och upp. Malin hade vaknat ur sin middagssömn och hon och Gertrud och jag fortsatte att uppleva ovädret tillsammans. Från skolan kom meddelande, att barnen skulle skickas hem, när ovädret bedarrat, och vid halv femtiden kom Ludde. Någon fotbollsträning kunde det inte bli på den dyvåta planen, där konstgräset enligt uppgift flyter efter ett sådant regn. Så Ludde har alltså varit hemma och umgåtts med oss. Han och Malin har lekt och busat, så Malin har jublat. Nu är det kväll, vi har skypat med morfar, Ludde har gjort läxor och för Malin är det läggdags igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar